Behøver du låne penger?
Vi hjelper deg.
Redaksjonen verdsetter din tillit. Vårt mål er å hjelpe deg med å ta mer informerte og klokere økonomiske beslutninger når du skal velge lån eller kredittkort. Vi er ansvarlig for å gi deg som leser korrekt informasjon, og vi har redaksjonelle standarder på plass for å sikre at det skjer. Vårt mål er å hjelpe […]
Finansplassen er helt fri fra annonsering i form av annonsebanners og lignende, for å skape en best mulig opplevelse for deg som besøkende. I stedet mottar vi kompensasjon fra flertallet av långivere og kredittinstitusjoner når vi henviser kunder til dem via våre affiliate-lenker. Kompensasjon kan i noen tilfeller påvirke hvordan og hvor produktene vises på […]
Det finnes mange gode grunner til å benytte kredittkort med rabatter på dagligvarer eller restauranter. Du får mer verdi for pengene, sparer på hverdagslige utgifter og nyte ekstra fordeler tilknyttet kortet. Vi har listet opp hvilke betalingskort med kreditter som passer best for deg som er på utkikk etter et matkort. Her går vi igjennom […]
Olle har en bachelorgrad i bedriftsøkonomi fra Högskolan i Halmstad. Han har over 12 års erfaring med redaksjonelt innhold og har vært medlem av ledergruppen i det internasjonale mediekonsernet Caybon med en omsetning på 1 milliard svenske kroner.
Et av selskapene i mediekonsernet Caybon er Mediaplanet. I Mediaplanet var Olle ansvarlig for det redaksjonelle produktet i 16 markeder i Europa og Nord-Amerika. Der ledet og støttet han 14 redaksjonelle team som skrev om økonomi, helse, utdanning og næringsliv.
De redaksjonelle teamene som Olle ledet, jobbet for noen av verdens største forlag: USA Today, The Guardian, The Telegraph, Chicago Tribune, Los Angeles Times, Washington Post, Schibsted, Bonnier, Die Welt m.fl.
Sammen med Andreas Beuger (teknisk ansvarlig for Finansvalp) utviklet Olle over 100 redaksjonelle nettsteder i løpet av sin tid i Mediaplanet. Et utvalg av dem er:
I løpet av sin tid i Caybon var Olle også involvert i flere oppkjøp der han tok selskapet til nye høyder (selskapets tidligere navn var Mediaplanet Group). Fra å være fokusert på print med samarbeid med store forlag, til å styrke seg med selskaper innen digitale medier: Newsner, N365 Group og Splay One.
Dagens Industri skrev om hvordan vi ble en global mediegigant.
Olle var også arkitekten bak Caybon-varemerket og den nye konsernstrukturen, der Caybon ble et paraplyvaremerke med forretningsenhetene Mediaplanet, Appelberg, N365 Group, Newsner, Splay One og Future Media Group.
Olle rapporterte direkte til gründer og tidligere drage (fra SVTs Draknästet) Richard Båge.
Olle var konsulent med ansvar for bedriftskommunikasjon i mer enn fem år for Nordens største installasjonskonsern, Bravida, og var med på å ta dem til børsen (Nasdaq OMX). Han rapporterte direkte til ledelsen og var ghost-writer for mange av budskapene til konsernsjefen og finansdirektøren i både intern og ekstern kommunikasjon. I denne perioden var han i tillegg redaktør for Bravisen, et månedlig bransjeblad med 10 000 abonnenter.
Han har også bakgrunn fra IR-byrået Oxenstierna & Partners (nå Oxenstierna Kommunikation) der han jobbet i drøyt 3,5 år. Der var han ansvarlig for finansielle rapporter for blant annet det daværende børsnoterte selskapet NSP og Mackmyra.
Olle startet sin karriere i innholdsbyrået Intro. Det var imidlertid en kortere periode på 8 måneder. I løpet av denne tiden var han likevel ansvarlig for flere store kunder, blant annet Glenlivet og Pilsner Urquell. For sistnevnte vant byrået sølv i Spinn med kampanjen "Friends of Urpilsner".