Olle Pettersson

olle@finansplassen.no

Olle har en bachelorgrad i bedriftsøkonomi fra Högskolan i Halmstad. Han har over 12 års erfaring med redaksjonelt innhold og har vært medlem av ledergruppen i det internasjonale mediekonsernet Caybon med en omsetning på 1 milliard svenske kroner.

Et av selskapene i mediekonsernet Caybon er Mediaplanet. I Mediaplanet var Olle ansvarlig for det redaksjonelle produktet i 16 markeder i Europa og Nord-Amerika. Der ledet og støttet han 14 redaksjonelle team som skrev om økonomi, helse, utdanning og næringsliv.

De redaksjonelle teamene som Olle ledet, jobbet for noen av verdens største forlag: USA Today, The Guardian, The Telegraph, Chicago Tribune, Los Angeles Times, Washington Post, Schibsted, Bonnier, Die Welt m.fl.

Sammen med Andreas Beuger (teknisk ansvarlig for Finansvalp) utviklet Olle over 100 redaksjonelle nettsteder i løpet av sin tid i Mediaplanet. Et utvalg av dem er:

I løpet av sin tid i Caybon var Olle også involvert i flere oppkjøp der han tok selskapet til nye høyder (selskapets tidligere navn var Mediaplanet Group). Fra å være fokusert på print med samarbeid med store forlag, til å styrke seg med selskaper innen digitale medier: Newsner, N365 Group og Splay One.
Dagens Industri skrev om hvordan vi ble en global mediegigant.

Olle var også arkitekten bak Caybon-varemerket og den nye konsernstrukturen, der Caybon ble et paraplyvaremerke med forretningsenhetene Mediaplanet, Appelberg, N365 Group, Newsner, Splay One og Future Media Group.

Olle rapporterte direkte til gründer og tidligere drage (fra SVTs Draknästet) Richard Båge.

Årene som konsulent

Olle var konsulent med ansvar for bedriftskommunikasjon i mer enn fem år for Nordens største installasjonskonsern, Bravida, og var med på å ta dem til børsen (Nasdaq OMX). Han rapporterte direkte til ledelsen og var ghost-writer for mange av budskapene til konsernsjefen og finansdirektøren i både intern og ekstern kommunikasjon. I denne perioden var han i tillegg redaktør for Bravisen, et månedlig bransjeblad med 10 000 abonnenter.

Han har også bakgrunn fra IR-byrået Oxenstierna & Partners (nå Oxenstierna Kommunikation) der han jobbet i drøyt 3,5 år. Der var han ansvarlig for finansielle rapporter for blant annet det daværende børsnoterte selskapet NSP og Mackmyra.

Olle startet sin karriere i innholdsbyrået Intro. Det var imidlertid en kortere periode på 8 måneder. I løpet av denne tiden var han likevel ansvarlig for flere store kunder, blant annet Glenlivet og Pilsner Urquell. For sistnevnte vant byrået sølv i Spinn med kampanjen "Friends of Urpilsner".


Oppslag i media


Følg Olle på sosiale medier

Wikipedia

Svensk Wikipedia

Utbildning

Utmerkelser

★★★★★
★★★★★
5,0

Eksamensbevis fra utdanning


Det seneste fra Olle Pettersson

Beste kredittkort for netthandel

Med et kredittkort for netthandel får du tilgang til flere fordeler som kan føre til at du spare penger. Det kan være med rabatter, eller muligheter til opptjening av cashback eller bonuspoeng. Vi gir deg markedets største sammenligning av kredittkort for netthandel, med over 25 ulike kredittkort. Finn kortet som passer best for dine handlevaner. […]

Beste kredittkort med bonus akkurat nå

Det finnes mange kredittkort med ulik bonus. Derfor har vi gjort markedets største sammenligningen av over 30 forskjellige kort. Vi gjennomgår hvor mye bonus hvert kort gir, hva bonusen kan brukes til og hvilke områder bonusen er best egnet for. Beste kredittkort med bonus 2024 Hva er kredittkort med bonus? Kredittkort med bonus gir kortholdere […]

Kredittkort for shopping: Finn det beste kredittkortet for dine handlevaner

Med et kredittkort for shopping får du tilgang til flere fordeler som kan føre til at du spare penger. Det kan være med rabatter, eller muligheter til opptjening av cashback eller bonuspoeng. Vi gir deg markedets største sammenligning av kredittkort for shopping, med over 25 ulike kredittkort. Finn kortet som passer best for dine handlevaner. […]