Alt du trenger vite omDNB
I dag er DNB Norges største bank og er en nøkkelvirksomhet innen norsk økonomi. De har den mest brukte mobilbanken og er en sterk bidragsyter til samfunnet. De har et bredt spekter av låneprodukter innen lån, kredittkort og sparing.
Flere tjenester fra DNB
- Tjenester for privatpersoner
- Billån
- Sparekonto
- Hyttelån
- Forbrukslånkalkulator
- Boliglånskalkulator
- Billånskalkulator
- Forsikringer
- Brukskonto
- Depositumskonto
- Fond
- Aksjer
- Pensjonssparing
- Tjenester for bedrifter
- Bedriftskonto
- Bedriftslån
- Kassekreditt
- Fordrings- og leverandørfinansiering
- Leasing
- Trade finance og garantier
- Kapitalinnhenting
- Pensjon
- Forsikringer
Anmeldelse av DNB
DNB tilbyr et bredt spekter av ulike produkter og tjenester og er en av Norges største banker.
Forbrukslån og refinansiering
Vi hos Finansplassen synes DNB er et godt alternativ for deg som er på utkikk etter å ha hele ditt kundeforhold på et og samme sted, da de tilbyr et bredt spekter av bankprodukter. Uansett om du ønsker å spare, ta opp et forbrukslån eller benytte deg av kredittkort. I og med at DNB er en av Norges største banker, kan du være trygg på å ta et lån hos dem, da de er en stabil aktør i markedet. De er dog ikke blant bankene med de laveste rentene i markedet, men i gjengjeld har de relativt gunstige gebyrer. De tilbyr også en betalingsforsikring i forbindelse med forbrukslån og refinansiering, som gir deg en trygghet dersom du skulle oppleve akutt sykdom eller arbeidsledighet. Dersom du skulle havne i en utfordrende økonomisk situasjon, vil forsikringen dermed fungere som en sikkerhet.
Kundeservice
DNBs kundeservice har en av de lengste åpningstidene, noe som gjør at de ofte er tilgjengelig dersom du har spørsmål om kundeforhold eller låneprodukter. Samtidig er de en av bankene som scorer dårligst på EPSIs undersøkelser om kundetilfredshet i privatmarkedet for 2023. Veldig mange av kundene gir også tilbakemelding om at til tross for gode åpningstider, er de vanskelig å nå per telefon, da det ofte er køer. Dersom du velger å benytte chatten opplever flere kunder at de ikke får hjelpen de trenger. De trekker frem at mye av grunnen til dårlig vurdering av deres kundeservice er fordi kundebehandlere har lite forståelse og er lite behjelpelig. Alt dette mener vi gjenspeiler at kundene ikke er spesielt fornøyd med sin kundeoppfølging hos DNB. Flere poengterer også at til tross for deres satsning på teknologisk utvikling fungerer appen og nettbanken ikke helt til forventningene. Det er ofte feilmeldinger og er vanskelig å bruke, i følge kundene.