Alt du trenger vite omNordea
Nordea har omfattende kompetanse innen ulike produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring, og tilbyr produkter innen blant annet forbrukslån, boliglån og sparing.
Andre tjenester
- Tjenester til privatpersoner
- Boliglån
- Refinansiering
- Billån
- Båtlån
- Sparekonto
- MC-lån
- Caravanlån
- Brukskonto
- Depositumskonto
- Fond
- Aksjer
- Pensjonssparing
- Forsikringer
- Tjenester for bedrifter
- Bedriftslån
- Anleggsfinansiering
- Driftsfinansiering
- Leasing
- Fond og aksjer
- Pensjonssparing
- Forsikringer
Anmeldelse av Nordea
Nordea tilbyr et bredt spekter av finansielle låneprodukter og tjenester for deg som privatkunde.
Forbrukslån og refinansiering
Vi hos Finansplassen mener et forbrukslån eller refinansiering hos Nordea kan passe for deg som ønsker alt på samme sted. De er blant storbankene med de mest konkurransedyktige renter, som gjør det til et godt alternativ. Samtidig finnes det likevel muligheter til å oppnå lavere rente i markedet, ved å eksempelvis benytte seg av en låneformidler. På den måten har du større muligheter til å konkurranseutsette ulike långivere og dermed oppnå et bedre rentenivå. Nordea samarbeider med flere låneformidlere som eksempelvis Zensum, og dersom du fortsatt ønsker et forbrukslån eller refinansiering av Nordea – skader det ikke å sjekke hva de kan tilby via en låneformidler.
Kredittkort
Nordea tilbyr to ulike kredittkort: Premium og Gold. Deres kredittkort er gode alternativ for deg som ønsker Fast Track tilgang og loungeinngang på utvalgte flyplasser. I tillegg får du rabatter på reise og opplevelser, noe som gjør at det egner seg godt på reise. Dog er rabattene noe begrenset og det er lite utvalg sammenlignet med andre konkurrenter. I tillegg til dette, scorer de også noe dårligere på kundetilfredshet – noe som er med på å trekke ned deres totale vurdering.
Kundeservice
Vi hos Finansplassen liker at de har en av markedets lengste åpningstider, som gjør at de er noe lettere å komme i kontakt med dersom du skulle ha spørsmål vedrørende ditt kommende eller eksisterende kundeforhold. Samtidig er det mange kunder som kommenterer at deres kundeservice ikke er optimal. Vi har forsøkt å dykke dypere inn i hva som er årsaken til dette og har funnet ut at mange kunder begrunner det med lange køer hos kundeservice over telefon, og at chatten ikke alltid fungerer som den skal. EPSIs undersøkelse om kundetilfredshet i privatmarkedet i 2023 gjenspeiler også denne vurderingen, hvor Nordea er blant de bankene som scorer dårligst. Vi opplever dog at de har et potensial til å levere en god kundeservice, på bakgrunn av deres lange åpningstider og at de oppleves som hyggelige og imøtekommende når du først får kontakt med dem.